Osnovna škola Rapska

Dan sigurnijeg interneta

Niz godina u našoj školi obilježavamo Dan sigurnijeg interneta koji se u svijetu obilježava prvi utorak u veljači tekuće godine. Toj temi pridajemo veliki značaj stoga smo u mnogim razredima proveli aktivnosti na tu temu te smo pripremili izvještaj provedenih aktivnosti u našoj školi.

U 1.b učiteljica Narcisa Pavlek i u 1.c učiteljica Sanela Lacić su na satu razrednika pričali o Ponašanju na internetu te su na satu informatike svi prvašići s učiteljicom informatike Ivom Fabijanić razgovarali o sigurnosti na internetu, čitanli slikovnicu “Sigurni s Neticom”, rješavali kviz te crtali internetske heroje.

U 2.a učiteljica Matea Barišić je razgovorala o ponašanju na internetu te o vremenu provedenom na internetu i sadržajima koje koriste i rješavali Wordwall kviz – Sigurnost na internetu. U 2.b učiteljica Mirna Majić na satu razrednika je odigrala igru Dan sigurnijeg interneta s Heštegom – zabavnu igra s provjerom znanja o internetu. U 2.c učiteljica Stanka Husarek je na satu razrednika odgledala video “Moje online susjedstvo“, razgovarali su o ponašanju na internetu, rješavali kviza u PPT  “Jesam li uzoran stanovnik u virtualnome svijetu?”, u paru su rješavali listića (osmosmjerke) te su za završnu aktivnost imali ključ sigurnosti s uputama o pravilima ponašanja u virtualnom svijetu.

 

U 3.a učiteljica Josipa Hotovec je na satu razrednika imala razgovor o značenju emotikona, tonu poruke koja je napisana i njenom tumačenju, dizajnirali su majice s najdražim emotikonima te objašnjavali izbore i njihovo značenje.  U 3.b učiteljica Olja Nedić je na satu razrednika s učenicima imala prezentaciju „Dabrica Darka zna se pristojno ponašati i na internetu – sigurna lozinka“ te su vodili razgovor o važnosti zaštite osobnih podataka i o sigurnosti u online igrama i o važnosti poštivanja pravila pristojnoga komuniciranja (WhatsApp grupe i sl.). Na satu razrednika 3.d učitelj Alen Vranić proveo je radionicu  “ Digitalni ja – tko sam ja na internetu” na način da su razgovarali o ponašanju na internetu i  o vremenu provedenom na internetu i sadržajima koje koriste te su rješavali PPT kviz. Na satovima informatike sa učiteljicom Mirenom Maljković su 3.a i 3.b učenici su rješavali kviz Dabarica izazov udruge Suradnici u učenju i Wordwall kvizove na temu sigurnijeg interneta te izrađivali digitalne stripove u Canvi na temu negativnih situacije na WhatsAppu i osmišljavanje pouke.  S učiteljicom informatike Ivom Fabijanić na satima informatike su 3.c i 3.d razredi odradili radionicu o video igrama – vaga na kojoj su na jednoj strani videoigre, a na drugoj strani aktivnosti koje učenici vole raditi umjesto igranja video igara, odigrali igru o sigurnosti na internetu te izrađivali stripa u Canvi o mogućim događajima i opasnostima na internetu – društvenim mrežama i online igrama.

U 4.a učiteljica Adriana Strmotić je na satu razredniku održala radionicu RADIONICA: “ODNOSI NA MREŽI VS. ODNOSI UŽIVO” kroz aktivnosti razgovora, kviza Online i offline odnosi s Portala Medijska pismenost, izrada plakata u paru na temu Prednosti i nedostaci offline i online prijateljstva.

U 4.c, učiteljica Josipa Hotovec je na satu razrednika s učenicima vodila razgovor o autorskim pravima i kako se ona poštuju te izrada zajedničkog plakata  na temu „Copy-paste, što dozvoljeno jest?“.

U 4.a, 4.b. i 4.c na satima informatike je učiteljica informatike Iva Fabijanić s učenicima igrala online  igru o sigurnosti na internetu  te održala radionicu: „Razgovor o sigurnosti u online igrama“. Učenici su dobili u grupama moguće scenarije koji se mogu pojaviti igranjem online igara – sukob između igrača, virtualni napad, dijeljenje podataka… Pisali su zaključke o ponašanju učenika u tim situacijama te su raspravljali o tome.

U 5.a na satu hrvatskog jezika učenici su s profesoricom Anom Škundrić imali radionicu naziva „Put k medijskoj pismenosti“ u sklopu koje su gledali crtani film koji objašnjava što je medijska pismenost i zašto je ona preduvjet slobodnom življenju i pripadanju društvu. 5.a je s razrednicom Zrinkom Knezović  koristeći materijale Portal medijska pismenost odradili  videolekciju: Biti svoj: biti u ravnoteži u virtualnom i medijskom svijetu te razgovarali o pozitivnim i negativnim stranama medija,  o  vrstama medija i proveli  anketu o omiljenim društvenim mrežama. 5.a, 5.b i 5.c su na nastavi informatike sa učiteljicom Mirenom Maljković rješavali anketu u sklopu internog istraživanja pod nazivom VirtuAalati zabave i učenja: TikTok, AI – može li u nastavi?, zatim su rješavali online kvizove : Moji motivi korištenja društvenih mreža /Online i Offline odnosi / Jesi li pasiva ili aktiva portala Medijska pismenost te online igricu Dabarica izazov, udruge Suradnici u učenju. Zatim su gledali video: Gdje je Buco? Te se nadovezali razgovorom o opasnosti komunikacije s nepoznatim ljudima online, neprihvatljivim ponašanjima na internetu te izlaganju nepoznatim ljudima na internetu.

U 6.b učenici su na satu razrednika s razrednicom Adrianom Bogdanović Dan sigurnijeg interneta odradili kroz Kahoot kviz i razgovor, a učenici 6.c s razrednicom Marijom Rihtarić na satu razrednika su čitali ulomke iz publikacije “Sve što želite i trebate znati o videoigrama”, uslijedio je razgovor i kviz o vrstama i povijesti videoigara te o  učestalosti igranja, prednostima i nedostacima igranja videoigara.

U 7.a su učenici na satu razrednika sa razrednicom Mirenom Maljković imali radionicu Suradnjom do uspjeha – Gejmaj sigurnije (materijali sa Centra za sigurniji internet). U 7.c su učenici sa razrednicom Ivanom Bilanović na satu razrednika igrali igru Zamjena identiteta, upoznali se s  pojmom phishing (krađa identiteta), zatim gledali video What is a phishing attack? Koja ih je pobvela na raspravu o prevarama na internetu, krađi identiteta, podacima koji se na internetu kradu, metodama krađe te su usvojili prepoznavanje phishing poruka. Na satu hrvatskog jezika 7.c s profesoricom Anom Škundrić su prošli materijale Lane Ciboci: Dezinformacije i lažne vijesti (čitanka Sedmica),  gledali video FAKE≠FACT te procjenjivali istinitosti informacija na primjeru lažne vijesti na portalu NewsBar. Na satima informatike, 7.a;7.b i 7.c su s profesoricom Mirenom Maljković rješavali anketu u sklopu internog istraživanja pod nazivom VirtuAalati zabave i učenja: TikTok, AI – može li u nastavi?, zatim su rješavali online kvizove Centra za sigurniji Internet,  te  Moji motivi korištenja društvenih mreža /Online i Offline odnosi / Jesi li pasiva ili aktiva, Portala medijska pismenost, online igru Dabarica izazov, udruge Suradnici u učenju. Odgledali su i video na temu Seksualno izrabljivanje djece i razgovarali o tom vidu problema na internetu.

U 8.a učenici su na satu hrvatskog jezika koristeći materijale Lane Ciboci, na temu Nametanje lažnih ideala ljepote u medijima (čitanka Osmica) s profesoricom hrvatskog jezika i razrednicom Anom Škundrić odgledali spot Ljepota te otvorili temu Birajmo što gledamo, razgovarali o pojmu (ne)savršena fotografija – usporedba stvarne i uljepšane fotografije lica te problemima izazvanih utjecajem medija: poremećaji prehrane, vulgaran rječnik, nezadovoljstvo vlastitim životom. Također su na satovima razrednika prošli radionicu radionu Moje potrebe i društvene mreže te rješavali radne listove: Lista mojih motiva za korištenje društvenih mreža i Aplikacije za moje potrebe i videolekciju  naziva Tehnike propagande portala Medijska pismenost.

 

Roditeljima petih razreda učiteljica mentorica informatike Mirena Maljković održala je predavanje na temu Sigurnost djece na internetu.

 

Autorica teksta i koordinatorica Dana sigurnijeg interneta (kroz tjedan):

Mirena Maljković, učiteljica mentorica informatike

 

Neke aktivnosti zabilježili smo i fotografijama pa posjetite fotogaleriju na više.

 

Odgovori