PROJEKT OFFLINE ONLIFE
U sklopu autorskog Erasmus projekta škole “Online vs. offline – two worlds meet” pokrenut je i eTwinning projekt OffLine OnLife. U projektu su sudjelovale škole diljem Europe.
Cilj je projekta poučiti učenike učinkovitom korištenju digitalnih tehnologija u svrhu obrazovanja i razvijanja socijalnih vještina te digitalnih kompetencija. Radi poboljšanja cjelokupnog zdravlja podižemo svijest učenika i roditelja o važnosti tjelesne aktivnosti i provođenja slobodnog vremena bez uporabe tehnologija. Kroz učenje tehnika usredotočene svjesnosti te poticanje na boravak u prirodi osnažujemo ih za nošenje s tjeskobom koje prekomjerna i neracionalna uporaba tehnologije izaziva kod djece. Debatnim i komunikacijskim aktivnostima potičemo ih na kritičko promišljanje o učinkovitom korištenju tehnologije.
Aktivnosti: Učenici su na projektu radili samostalno i u grupama tijekom perioda od listopada 2021. do rujna 2022. Istraživali su samostalno i u grupama na internetu, gledali videozapise, raspravljali, isprobavali nove alate, učili o autorskim pravima, igrali i stvarali edukativne igre, isprobavali nove alate. Budući da su u projektu sudjelovali učenici od 4. – 8. razreda tijekom redovne i izborne nastave Informatike, aktivnosti su bile prilagođene njihovoj dobi. Ciljevi: pronalaziti i vrednovati informacije, formulirati pretragu na internetu na način da izbjegnu neželjene sadržaje, prepoznati i razlikovati opasnosti na internetu, opisati postupke za zaštitu računala, programa i sadržaja na internetu, zaštititi svoje i tuđe osobne podatke na internetu, prepoznati vrste elektroničkog nasilja, opisati i poduzimati mjere sprječavanja elektroničkog nasilja, nabrojati i primijeniti pravila lijepog ponašanja na internetu (netiquette), surađivati u online okruženju. Razvijali su i kritičko mišljenje sudjelujući u debatama gdje su raspravljali na temu savjeta za sigurniji Internet. Učenici su kombinirali tradicionalne i moderne načine komunikacije i druženja. Dopisivali su se s partnerima pismima zatim su se čulu putem videopoziva. Kako bi osvijestili važnost druženja igrali su društvene igre, a tijekom obilježavanja Dana sigurnijeg interneta su i kreirali svoje društvene igre u digitalnim alatima. Vježbali su i izrađivali svoje videozapise sa sportskim vježbama. Osvijestili su zahvalnost na svakodnevnim stvarima izrađujući kutijicu i drvo zahvalnosti. Na Dan BezVeze (Offline Day) proveli su cijeli dan bez interneta te osvijestili važnost druženja bez ekrana.
eTwinning projekt „Offline onlife”, koji je proizašao iz velikog projekta, okupio je desetak partnerskih škola iz Hrvatske i Europe te svaki mjesec obrađuje novu temu i aktivnosti koje krovno obuhvaća veliki projekt. Partnerske škole su:
- Osnovna škola I. C. 1 D’Acquisto-Leone, Pomigliano d’Arco, Italy
- Osnovna škola Eugena Kvaternika, Velika Gorica
- Osnovna škola Eugena Kumičića, Velika Gorica
- Osnovna škola Antuna Bauera, Vukovar
- Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin
- Elektrotehnička škola, Zagreb
- Prva osnovna škola, Ogulin
- Osnovna škola Petrijanec, Petrijanec
Suradnja među partnerskim školama
Projekt je trajao tijekom perioda od listopada 2021. do rujna 2022. Projektni partneri komunicirali su kroz nekoliko mrežnih sastanaka, putem TwinSpace-a i Facebook stranice projekta. Također, svi su učitelji sudjelovali u raspravi na Forumu. Učenici su izmjenjivali pisma te komunicirali videopozivom. b) Učenici su tijekom trajanja projekta proučavali edukativne materijale i izrađivali edukativne digitalne sadržaje po izboru (prezentacije, plakate, novinske članke, videozapise, stripove, animacije i sl.). Obilježili su Dan sigurnog Interneta, Dane medijske pismenosti, Dane televizije, dan sporta i Dan BezVeze. Sudjelovali su u stvaranju zajedničkog kviza za Dan sigurnijeg interneta na engleskom jeziku.. Svi su učenici sudjelovali u raspravi na Forumu te u evaluaciji kroz Worldcloud. c) Finalni proizvod – igre za dan sigurnijeg interneta, zajednički Kahoot kviz. Edukativni videi. Plakati na temu Sigurnosti na internetu. Stripovi.
https://twinspace.etwinning.net/211660/home
https://www.facebook.com/OffLine-OnLife-105137068676800
https://kahoot.it/challenge/03768656?challenge-id=7231d7f0-40cb-4e5c-8d94-50847afb3a6e_1644228977501
Uporaba tehnologije
- a) Projektni partneri koristili su mnoštvo predloženih besplatnih alata koji su navedeni u TwinSpace-u. Učenici su s pomoću njih kreirali razne digitalne edukativne materijale (prezentacije, plakate, videozapise, animacije, kvizove…),. Alati koje smo koristili su: – Canva (izrada plakata i prezentacija) – – Adobe Spark Video (izrada videozapisa), – Power Point (izrada prezentacija), Movie Maker 10 (videozapis), – – WordArt (oblak riječi), – Padlet (virtualna ploča), – YouTube (objava videozapisa), – – MS Forms (evaluacija) – Formsi(evaluacija). b) Roditelji su na početku školske godine potpisali suglasnost da učenici sudjeluju u eTwinning projektu. Nigdje nije povezan osobni podatak (ime i prezime) s fotografijom učenika. O tijeku projekta roditelji su informacije dobivali od voditelja projekta, a rezultati i tijek projekta objavljeni su i na školskim mrežnim stranicama.
https://twinspace.etwinning.net/211660/home
https://www.facebook.com/OffLine-OnLife-105137068676800
https://os-rapska.hr/etwinning-offlin-e-onlife/
Rezultati, učinak i dokumentacija
- a) Ciljevi projekta postignuti su kroz raznovrsne aktivnosti provedene tijekom trajanja projekta – učenici prepoznaju opasnosti na Internetu, kritički promišljaju o sadržajima koje pronalaze i koje sami objavljuju, vode računa o autorskim pravima i drugim licencijama, znaju kako postaviti privatnost na profilima društvenih mreža, mogu surađivati u virtualnom okruženju na siguran način. Učenici su osvijestili opasnost tehnologija te važnost provođenja slobodnog vremena u aktivnostima na otvorenom i bez ekrana. b) projekt su učenici u većini ocijenili izvrsnom ocjenom, sviđa im se suradnja s učenicima iz partnerskih škola. Na početku projekta ispitali smo učenike koliko vremena i u koju svrhu provode pred ekranima te kako provode slobodno vrijeme. U rujnu se provodi i završna anketa te će se uspoređivati rezultati na početku i kraju projekta. c) Projekt i njegove rezultate širila sam na školskoj mrežnoj stranici i na Facebook stranici projekta, te na učiteljskim vijećima projekt sam predstavila kolegama u svojoj školi.https://twinspace.etwinning.net/211660/home
https://www.facebook.com/OffLine-OnLife-105137068676800
https://os-rapska.hr/etwinning-offlin-e-onlife/
eTwinning kutak u školi
Igranje Kahoot kviza kreiran s partnerima za Dan sigurnijeg interneta:
Igranje društvenih igara
Izrađene društvene igre
Obiteljska noć pred TV-om /Family night in front of the TV
Drugi razred
Obilježavanje Anti-Bullying Tjedna/ Celebrating Anti-Bullying Week
Drugi razred
Dan sigurnijeg interneta / Safer Internet Day
Drugi razred
Edukativni videi učenika /Educational videos made by students
Peti razred
Dan BezVeze 2022. – peta obljetnica projekta provela se u petak u našoj školi.
Uzbuđenje i veselje na licima djece vidjelo se na svakom koraku, od prvih jutarnjih radionica sve do aktivnosti na igralištu. Sudjelovali smo u raznolikim igrarijama, od pikulanja, lutkarenja, kreativnog pisanja, folklora, škole rocka, slikanja, matematičkih izazova, preko muzejskih eksponata sve do azimuta. Našim kreativnim učiteljima pridružili su se i mnogi vanjski suradnici, kojima ovim putem zahvaljujemo. Vrijeme koje su izdvojili i vještine koje su podijelili s nama, zadovoljstvo na licima djece, nemjerljivo je pohvalno.
Na trenutak se činilo kako se vrijeme vratilo u neku davnu prošlost kada je sve bilo tako lagano, veselo i bitno. U pokušaju da probudimo i zadržimo važnost igre, rukotvorina, mozganja i radosti koju samo riječ, pogled i ruka može pružiti, nastavit ćemo s našim veselim projektom – Danom BezVeze.
Tezu kako fotografije govore više od riječi provjerite u našoj galeriji …
Tekst: Sanja Brajević
Foto: Sanela Lacić
Međunarodni dan dječje knjige/ International Children`s Book Day