Erasmus+ projekt “Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje”
Uspješno provedeni prvi Erasmus+ projekta bio je učiteljima Osnovne škole Rapska veliki poticaj za nastavak sudjelovanja u ovakvim aktivnostima te su u proljeće 2023. godine raspisali novi projekt koji je dobio naziv “Abeceda zadovoljstva učitelja kroz međugeneracijsko učenje”, a voditeljica je bila ravnateljica Diana Dujmović.
Tijekom posljednjih nekoliko godina došlo je do povećanja broja učitelja u školi, a samim time zaposlen je novi učiteljski kadar. Kroz zajednički rad osvijestili smo raznolikost u godinama, ali i stažu među članovima kolektiva. Zbog toga smo započeli razvijati radionice kroz koje bi se različite generacije bolje povezale, učile jedne od drugih te se družile u zajedničkim aktivnostima.
Nakon zajedničkog promišljanja i promatranja potreba kolektiva nastao je naš drugi Erasmus+ projekt čiji su ciljevi poučiti nastavno osoblje međugeneracijskoj suradnji radi poboljšanja kvalitete nastave, unaprjeđenja mentalnog zdravlja, stvaranja pozitivne školske atmosfere te inkluzivne kulture škole.
Članovi drugog Erasmus+ projekta su:
-
- Diana Dujmović, ravnateljica i voditeljica projekta
- Mirna Grgurević, psihologinja
- Maja Peričić, pedagoginja
- Mirena Maljković, učiteljica informatike
- Elvira Sunara, učiteljica fizike
- Olja Nedić, učiteljica razredne nastave
- Mirjana Stevanović, učiteljica razredne nastave
- Iva Fabijanić, učiteljica informatike
- Josipa Hotovec, učiteljica razredne nastave
Projekt “Abeceda zadovoljstva učitelja kroz međugeneracijsko učenje” (engl. ABC of Teachers Wellbeing Through XYZ Learning) je odobren u svibnju 2023. godine te je Škola dobila financijsku pomoć od 19 000 eura koje će utrošiti na edukacije tijekom godinu i pol, koliko traje projekt. Učitelji će se educirati na područjima uspješnog vođenja i mentoriranja, poboljšanju komunikacije, stvaranju pozitivnog radnog ozračja te usavršiti tehnike nošenja sa stresom i reguliranja vlastitih emocija.
Osim edukacija, kroz projekt će učitelji naše škole moći sudjelovati u aktivnostima i radionicama kroz koje će bolje upoznati jedni druge te raditi zajedno, a sve s ciljem boljih međugeneracijskih odnosa i stvaranja pozitivne školske atmosfere.
Tekst pripremile: Josipa Hotovec, učiteljica razredne nastave i Iva Fabijanić, učiteljica informatike
AKTIVNOSTI PROJEKTA:
Filmska večer
Tim naše škole zadužen za provedbu Erasmus+ projekta Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje je u srijedu 31. veljače 2024. organizirao filmsku večer. Zajedno s drugim zainteresiranim učiteljima pogledali smo dokumentarni film „Ljudi i mjesta“ koji zajednički potpisuju dvoje Francuza: legendarna umjetnica Agnes Varda i konceptualni umjetnik: JR. Za vrijeme snimanja filma Agnes Varda imala 89, a JR 35 godina. Među njima je vremenska razlika od 54 godine. Zbog međugeneracijske suradnje koja je jedan od motiva ovog filma, film je odabran za projekciju u sklopu našeg Erasmus projekta.
Nakon filma uslijedila je kratka rasprava i ugodno druženje na kojem smo razmijenili dojmove o filmu i neka osobna iskustva vezana uz međugeneracijsko učenje i suradnju.
Ovakav oblik aktivnosti svim je sudionicima bio vrlo pozitivno iskustvo pa već razmišljamo o drugim naslovima filmova koje bismo voljeli pogledati!
Tekst pripremila: Mirna Grgurević, psihologinja
Primjeri dobre prakse naših učitelja u sklopu ERASMUS + projekta Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje
Na sjednici Učiteljskog vijeća OŠ Rapske, 21. veljače 2024., imali smo pod 3. točkom Dnevnog reda Primjeri dobre prakse naših učitelja, prilike predstaviti članovima Učiteljskog vijeća sate nastave u malom. U dvadesetak minuta 6 učitelja naše škole održalo je skraćeni prikaz jednog nastavnog sata koji sadrži elemente kroz koje je vidljiv pristup učenicima po redovnom programu, onima s teškoćama, nadarenima, pristup obradi nastavnih tema koje dovode do uspješnih ostvarivanja odgojno-obrazovnih ishoda. Prisutni članovi Učiteljskog vijeća imali su nastavu iz hrvatskog jezika, matematike, dva sata tjelesne i zdravstvene kulture, engleskog jezika i fizike. Igrali smo se pogađanja, sastavljanja priče, matematičke štafete, KAHOOT kviza, vježbali smo, igrali graničara i izvodili pokuse.
Prijedlog da upravo ovi učitelji razredne nastave, Narcisa Pavlek, Olja Nedić i Milenko Beneš odrade sate došao je od ravnateljice škole koja ima uvid u rad svih učitelja. Dok su prijedlog za predmetne učitelje, Marjana Marangunića, Ivanu Bilanović i Elviru Sunara, dali su sami učenici, njima su sati kod ovih učitelja najzanimljiviji. Profil učitelja od 6 godina rada u nastavi do 25 godina, pokazao nam je mnoštvo načina kako se na satu može postići rad učenika, disciplina, pažnja, zainteresiranost, suradništvo, poštovanje, pozitivan natjecateljski duh, povezati svakodnevni život i nastavno gradivo. Bilo je jako zanimljivo!
U sklopu ERASMUS + projekta Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje pozvani su svi koji imaju primjer dobre prakse i žele pokazati ostalima, svi oni koji imaju puno iskustva da pokažu što znaju i kako rade mlađima, a mladi koji su tek završili pozvani su da pokažu nove metode poučavanja koje su naučili na netom završenim fakultetima.
Pripremila: Elvira Sunara, profesorica fizike
*Posjet izložbi IVANA MEŠTROVIĆA*
Učiteljski tim zadužen za provedbu *Erasmus+* projekta *Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje* je u petak, 23. veljače 2024. g. organizirao posjet izložbi Ivana Meštrovića na kojoj je predstavljen njegov iznimno bogat kiparski opus.
Izložba je upriličena u povodu 140.obljetnice rođenja Ivana Meštrovića, najistaknutijeg kipara hrvatske moderne skulpture čija su djela doživjela svjetska priznanja. Svojim je radom i djelom postao neprikosnoveni nositelj hrvatskog nacionalnog identiteta.
Tijekom boravka u Galeriji Klovićevi dvori članovi našeg kolektiva uživali su u razgledavanju bogate zbirke skulptura ovog iznimnog umjetnika.
Tekst pripremila: Mirjana Stevanović, učiteljica razredne nastave
Čajanka s umirovljenicima
Tim naše škole zadužen za provedbu Erasmus+ projekta Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje je u petak, 23. veljače 2024. g. organizirao aktivnost pod nazivom Čajanka s umirovljenicima. Čajanka je održana u formi panela uz moderiranje ravnateljice Diane Dujmović.
Tom su nas prigodom posjetili najdraži gosti, naši bivši djelatnici – umirovljene učiteljice Mira Marinković, Marica Puklavec, Adila Serdarević i Ana Stjepandić te bivši ravnatelj Nenad Bronzović. Tijekom druženja prisjetili su se svojih početaka u našoj školi, najdojmljivijih i najizazovnijih trenutaka s kojima su se suočili na svojem profesionalnom putu te kolegijalnosti i stjecanja prijateljstava koja traju i danas.
Razmjenom iskustava između bivših i sadašnjih djelatnika istaknuta je važna uloga međugeneracijske suradnje u unaprjeđenju njihove profesionalne i osobne dobrobiti. Stoga svi priželjkujemo da ova prva Čajanka s umirovljenicima preraste u tradiciju.
Tekst pripremila: Olja Nedić, učiteljica razredne nastave
MOBILNOSTI PROJEKTA “Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje”
Tenerife- ELVIRA SUNARA
Edukaciji CONNECTING BODY AND MIND WITH MINDFULNESS, u sklopu ERASMUS+ projekta Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje, prisustvovala je Elvira Sunara, prof. fizike. Tečaj je održan od 5. do 9. kolovoza 2024. u gradiću Puerto de la Cruz, na otoku Tenerife, koji je u sastavu Kanarskog otočja, u Atlantskom oceanu. Edukacije su se sastojale od teorijskog dijela spoznaje o povezivanju uma i tijela, učenju o izvorima stresa i kako se nositi sa stresom. Praktičan dio sastojao se od meditacija, pilatesa na plaži, vježbanje disanja u Botaničkom vrtu, razvijanje spoznaja u novom okruženju kao što je farma banana. Van redovnog programa družile smo se i razmjenjivale iskustva rada u obrazovnom sustavu s kolegicama iz Italije i Mađarske. Naučeno je lako primjenjivo u izgradnji svake osobe, poboljšanju stanja ličnosti i cilju koji imam u sklopu ovog ERASMUS+ projekta, a to je biti „positive teacher“.
BARCELONA – OLJA I MIRJANA
Učiteljice Olja Nedić i Mirjana Stevanović boravile su u Barceloni krajem svibnja 2024. gdje su, u okviru školskog Erasmus + projekta “Abeceda školskog zadovoljstva kroz međugeneracijsko učenje” , pohađale dva tečaja u organizaciji Europass Teacher Academy: “Social and Emotional Learning (SEL) for Successful Schools” i “Empowered teachers: Rediscover your motivation and energy”.
Tečajevi za učitelje trajali su 6 dana, a strukturirani su u obliku usvajanja novih znanja, tehnika i vještina, ali i kao razmjena iskustava sudionika iz država EU (Poljska, Latvija, Malta, Švedska, Hrvatska).
U slobodno vrijeme učiteljice su istraživale kulturno naslijeđe španjolske pokrajine Katalonija.
Erasmus+ “Online i offline – susret dvaju svjetova” – prvi Erasmus projekt OŠ Rapska
Osnovna škola Rapska po prvi put u svojoj osamdesetogodišnjoj povijesti sudjeluje u Erasmus + projektima. Projekt se zove “Online vs. offline – two worlds meet”, a voditeljica je Mirena Maljković, učitelj mentor.
Tijekom siječnja 2020. godine, na inicijativu ravnateljice Diane Dujmović, osnovan je prvi Erasmus tim u OŠ Rapska. Ideja je bila upoznati se s načinom apliciranja i provođenja K1 projekata.
U siječnju 2021. godine počelo je intenzivno raspisivanje projekta na ideju Mirene Maljković, učiteljice informatike u OŠ Rapska. Ona je vrlo rano osvijestila potrebu za educiranjem učenika, roditelja, a i djelatnika, o kvalitetnijem i svrsishodnijem korištenju digitalnih tehnologija. Iz tog razloga osmislila je Dan BezVeze, tematski dan, koji je prvi put održan 2018. godine u OŠ Rapska. Svake se godine sve više škola pridružuje obilježavanju Dana BezVeze. Više o projektu saznajte na mrežnoj poveznici projekta te zapratite projekt na društvenim mrežama Instagram i Facebook.
Ciljevi projekta “Online vs. offline – two worlds meet” su: podizanje digitalne i medijske pismenosti učenika, roditelja i djelatnika Škole, poticanje na tjelesnu aktivnost, briga o mentalnom zdravlju i edukacija o digitalnim tehnologijama.
Zbog pojave pandemije koronavirusa i prelaska na online nastavu osvijestili smo da je edukacija o svrsishodnom korištenju tehnologije, u kojoj se ni odrasli nisu uspjeli snaći, neophodna.
- godine Erasmus tim OŠ Rapska okupio je sljedeće djelatnike:
- Mirena Maljković, učiteljica informatike, voditeljica projekta
- Lovorka Jurić Komljenović, pedagoginja
- Margareta Kovač, psihologinja pripravnica
- Milenko Beneš, učitelj razredne nastave
- Olja Nedić, učiteljica razredne nastave
- Ivana Sekulić, učiteljica engleskog jezika
- Lucija Krpan, profesorica geografije
- Alen Šterpin, prof. informatike i fizike
- Diana Dujmović, ravnateljica
Timu su se kasnije pridružile učiteljica razredne nastave Josipa Hotovec i učiteljica informatike Iva Fabijanić zbog odlaska Lucije Krpan i Alena Šterpina.
Projekt je dobio naziv „Online vs. Offline – Two worlds meet” ili na hrvatskom jeziku „Online vs. Offline – susret dvaju svjetova”. Zamišljen je u dvogodišnjem trajanju, a podrazumijeva i mobilnosti učitelja kako bi se dodatno educirali za svrhovitu provedbu projekta. Škola je dobila i financijsku pomoć od 18 tis. eura za provođenje projekta.
eTwinning projekt „Offline onlife”, koji je proizašao iz velikog projekta, okupio je desetak partnerskih škola iz Hrvatske i Europe te svaki mjesec obrađuje novu temu i aktivnosti koje krovno obuhvaća veliki projekt. Partnerske škole su:
- Osnovna škola I. C. 1 D’Acquisto-Leone, Pomigliano d’Arco, Italy
- Osnovna škola Eugena Kvaternika, Velika Gorica
- Osnovna škola Eugena Kumičića, Velika Gorica
- Osnovna škola Antuna Bauera, Vukovar
- Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin
- Elektrotehnička škola, Zagreb
- Prva osnovna škola, Ogulin
- Osnovna škola Petrijanec, Petrijanec
- Projekt možete pratiti putem Twinspace stranice i Facebook stranice projekta . Učenici i roditelji škole pozdravili su ovaj projekt kao odskočnu dasku za mnoštvo novih ideja i projekata za Osnovnu školu Rapska.
Diana Dujmović
Video u kojem predstavljamo svoju školu:
MOBILNOSTI PROJEKTA “Online i offline – susret dvaju svjetova”
AMSTERDAM
U sklopu Erasmus projekta „Online i offline – susret dvaju svjetova“, učitelji Olja i Milenko u Amsterdamu su pohađali edukacije 21st Century Skills for Teachers and Students i Deep Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture. Edukacije su trajale šest dana, a našim učiteljima su pružile teorijska i praktična znanja, koja se mogu primijeniti u svakodnevnom radu, kako bi unaprijedili rad naše škole. Slobodno vrijeme učitelji su iskoristili za šetnju i razgledavanje Amsterdama. Posjetili su najpoznatije znamenitosti grada kao i brojne muzeje.
AMSTERDAM
Članice tima Erasmus+ projekta Osnovne škole Rapska, ravnateljica škole Diana Dujmović i učiteljica informatike Mirena Maljković provele su tjedan dana u Amsterdamu na edukaciji. Edukaciju je vodila Cecilia Iris Baldo.
Ravnateljica je na edukaciji pod nazivom „Improving Leadership, Managing and Communication Skills And Tackling with the Risks whitin School/Institution“ učila o razlici između upravljanja i vođenja te nošenju s izazovima u kriznim situacijama spoznala važnost razvijanja komunikacijskih i socijalnih vještina. Kako bi se u školi oformio tim te kako bi on kvalitetno radio, ravnateljica mora biti kompetentna procijeniti mane i vrline te profesionalne karakteristike učitelja kako bi im mogla dodijeliti ulogu kojom će doći do osobnog i profesionalnog zadovoljstva. Kao u procesu igrifikacije, gdje osmišljavanjem nastavnog procesa kroz igru treba paziti da zadatci budu dovoljno izazovni ali opet ne nerješivi kako bi se postigla afirmacija te motivacija za daljnjim radom kod djece, tako i ravnateljica postupno mora graditi odnose među kolegama. Suradničkim odnosom među učiteljima dolazimo do poboljšanja kvalitete nastave. Suradnja među učiteljima se odvija uživo i online.
Učiteljica informatike Mirena Maljković je na edukaciji „Best Apps for Future Teachers“ upoznala nove digitalne alate, ali i načine implementacije istih u nastavni proces. Također je stekla znanje koje može prenositi ostalim učiteljima kako da u nastavni proces uključe digitalne alate. Spoznale je i nove načine praćenja prema opasnosti interneta učenicima i kako učenike podučiti samozaštiti, ali i kvalitetnoj uporabi društvenih mreža i pozitivnoj strani za nastavni proces.
Diseminaciju su pred učiteljima Osnovne škole Rapska tijekom učiteljskog vijeća u prosincu 2022. gdje su predstavile nove alata te nove organizacijske mogućnosti.
Osim edukacija posjetile su i mnoge znamenitosti Amsterdama i okolice kao i brojne muzeje. Osim po znanju i ljepotama, Amsterdama ćemo se sjećati po međukulturalnoj razmjeni i pomicanju granica spoznavanja svijeta.
DUBLIN
Učiteljice Josipa i Ivana u sklopu projekta u veljači su putovale u Dublin na edukacije pod nazivima: Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence i The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools. Tjedan dana sudjelovale su na predavanjima na kojima su se upoznale s teorijom i raznim praktičnim aktivnostima koje se mogu primijeniti i u našoj školi.
Nakon predavanja posjetile su i najpoznatije dijelove Dublina te prekrasne irske klifove.
BERLIN
U sklopu Erasmus projekta koji je pokrenula naša škola „Online i offline – susret dvaju svjetova“, učiteljica Iva putovala je u Berlin na edukaciju Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools. Edukacija je trajala šest dana, a započela je upoznavanjem, odnosno igrom ledolomac. Tijekom edukacije, učiteljica je upoznala razne alate i aplikacije koje može koristiti u svakidašnjem radu. Neki od alata mogu poslužiti učiteljima kako bi nastavni sadržaj bolje približili učenicima na malo drugačiji i zanimljiv način, a neke alate učenici mogu sami koristiti.
Slobodno vrijeme učiteljica je iskoristila šetnjom i razgledavanjem predivnog Berlina. Posjetila je najpoznatije znamenitosti poput Brandenburških vrata, Checkpoint Charlie, katedrale, Berlinskog zida, Zoološkog vrta i mnogih drugih.
Sudjelovanje na edukaciji i posjet Berlinu opisuje kao jedno lijepo iskustvo.
BARCELONA
Bivša stručna suradnica psihologinja Margareta Kovač u okviru Erasmus+ projekta Osnovne škole Rapska provela je tjedan dana u Barceloni na edukaciji Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers. Edukaciju je vodila psihologinja Marta Mandolini, a sudionicima je predstavila teorijske pristupe i alate za prepoznavanje simptoma prekomjernog stresa i sindroma sagorijevanja, kao i razne relaksacijske tehnike te metode adekvatnijeg suočavanja sa stresom za učitelje i učenike. Neke od njih Margareta je predstavila učiteljima Osnovne škole Rapska tijekom „Antistres radionice“ u prosincu, ali i drugih aktivnosti koje je uklopila u školski projekt „Adventski kalendar Rapske“ zajedno s ravnateljicom Dianom Dujmović, stručnim suradnicama pedagoginjom Lovorkom Jurić Komljenović i knjižničarkom Dorom Pervan te učiteljicama razredne nastave Josipom Hotovec i Adrianom Strmotić. Svi su učitelji imali prilike osjetiti dašak Barcelone i mobilnosti Erasmus+ u svrhu edukacije tijekom Učiteljskog vijeća u siječnju.