Osnovna škola Rapska po prvi put u svojoj osamdesetogodišnjoj povijesti sudjeluje u Erasmus + projektima. Projekt se zove “Online vs. offline – two worlds meet”, a voditeljica je Mirena Maljković, učitelj mentor.
Tijekom siječnja 2020. godine, na inicijativu ravnateljice Diane Dujmović, osnovan je prvi Erasmus tim u OŠ Rapska. Ideja je bila upoznati se s načinom apliciranja i provođenja K1 projekata.
U siječnju 2021. godine počelo je intenzivno raspisivanje projekta na ideju Mirene Maljković, učiteljice informatike u OŠ Rapska. Ona je vrlo rano osvijestila potrebu za educiranjem učenika, roditelja, a i djelatnika, o kvalitetnijem i svrsishodnijem korištenju digitalnih tehnologija. Iz tog razloga osmislila je Dan BezVeze, tematski dan, koji je prvi put održan 2018. godine u OŠ Rapska. Svake se godine sve više škola pridružuje obilježavanju Dana BezVeze. Više o projektu saznajte na mrežnoj poveznici projekta te zapratite projekt na društvenim mrežama Instagram i Facebook.
Ciljevi projekta “Online vs. offline – two worlds meet” su: podizanje digitalne i medijske pismenosti učenika, roditelja i djelatnika Škole, poticanje na tjelesnu aktivnost, briga o mentalnom zdravlju i edukacija o digitalnim tehnologijama.
Zbog pojave pandemije koronavirusa i prelaska na online nastavu osvijestili smo da je edukacija o svrsishodnom korištenju tehnologije, u kojoj se ni odrasli nisu uspjeli snaći, neophodna.
- godine Erasmus tim OŠ Rapska okupio je sljedeće djelatnike:
- Mirena Maljković, učiteljica informatike, voditeljica projekta
- Lovorka Jurić Komljenović, pedagoginja
- Margareta Kovač, psihologinja pripravnica
- Milenko Beneš, učitelj razredne nastave
- Olja Nedić, učiteljica razredne nastave
- Ivana Sekulić, učiteljica engleskog jezika
- Lucija Krpan, profesorica geografije
- Alen Šterpin, prof. informatike i fizike
- Diana Dujmović, ravnateljica
Timu su se kasnije pridružile učiteljica razredne nastave Josipa Hotovec i učiteljica informatike Iva Fabijanić zbog odlaska Lucije Krpan i Alena Šterpina.
Projekt je dobio naziv „Online vs. Offline – Two worlds meet” ili na hrvatskom jeziku „Online vs. Offline – susret dvaju svjetova”. Zamišljen je u dvogodišnjem trajanju, a podrazumijeva i mobilnosti učitelja kako bi se dodatno educirali za svrhovitu provedbu projekta. Škola je dobila i financijsku pomoć od 18 tis. eura za provođenje projekta.
eTwinning projekt „Offline onlife”, koji je proizašao iz velikog projekta, okupio je desetak partnerskih škola iz Hrvatske i Europe te svaki mjesec obrađuje novu temu i aktivnosti koje krovno obuhvaća veliki projekt. Partnerske škole su:
- Osnovna škola I. C. 1 D’Acquisto-Leone, Pomigliano d’Arco, Italy
- Osnovna škola Eugena Kvaternika, Velika Gorica
- Osnovna škola Eugena Kumičića, Velika Gorica
- Osnovna škola Antuna Bauera, Vukovar
- Centar za odgoj i obrazovanje Tomislav Špoljar, Varaždin
- Elektrotehnička škola, Zagreb
- Prva osnovna škola, Ogulin
- Osnovna škola Petrijanec, Petrijanec
- Projekt možete pratiti putem Twinspace stranice i Facebook stranice projekta . Učenici i roditelji škole pozdravili su ovaj projekt kao odskočnu dasku za mnoštvo novih ideja i projekata za Osnovnu školu Rapska.
Diana Dujmović
Video u kojem predstavljamo svoju školu:
MOBILNOSTI PROJEKTA “Online i offline – susret dvaju svjetova”
AMSTERDAM
U sklopu Erasmus projekta „Online i offline – susret dvaju svjetova“, učitelji Olja i Milenko u Amsterdamu su pohađali edukacije 21st Century Skills for Teachers and Students i Deep Democracy: How to Manage Conflicts Building a Strong Classroom Culture. Edukacije su trajale šest dana, a našim učiteljima su pružile teorijska i praktična znanja, koja se mogu primijeniti u svakodnevnom radu, kako bi unaprijedili rad naše škole. Slobodno vrijeme učitelji su iskoristili za šetnju i razgledavanje Amsterdama. Posjetili su najpoznatije znamenitosti grada kao i brojne muzeje.
AMSTERDAM
Članice tima Erasmus+ projekta Osnovne škole Rapska, ravnateljica škole Diana Dujmović i učiteljica informatike Mirena Maljković provele su tjedan dana u Amsterdamu na edukaciji. Edukaciju je vodila Cecilia Iris Baldo.
Ravnateljica je na edukaciji pod nazivom „Improving Leadership, Managing and Communication Skills And Tackling with the Risks whitin School/Institution“ učila o razlici između upravljanja i vođenja te nošenju s izazovima u kriznim situacijama spoznala važnost razvijanja komunikacijskih i socijalnih vještina. Kako bi se u školi oformio tim te kako bi on kvalitetno radio, ravnateljica mora biti kompetentna procijeniti mane i vrline te profesionalne karakteristike učitelja kako bi im mogla dodijeliti ulogu kojom će doći do osobnog i profesionalnog zadovoljstva. Kao u procesu igrifikacije, gdje osmišljavanjem nastavnog procesa kroz igru treba paziti da zadatci budu dovoljno izazovni ali opet ne nerješivi kako bi se postigla afirmacija te motivacija za daljnjim radom kod djece, tako i ravnateljica postupno mora graditi odnose među kolegama. Suradničkim odnosom među učiteljima dolazimo do poboljšanja kvalitete nastave. Suradnja među učiteljima se odvija uživo i online.
Učiteljica informatike Mirena Maljković je na edukaciji „Best Apps for Future Teachers“ upoznala nove digitalne alate, ali i načine implementacije istih u nastavni proces. Također je stekla znanje koje može prenositi ostalim učiteljima kako da u nastavni proces uključe digitalne alate. Spoznale je i nove načine praćenja prema opasnosti interneta učenicima i kako učenike podučiti samozaštiti, ali i kvalitetnoj uporabi društvenih mreža i pozitivnoj strani za nastavni proces.
Diseminaciju su pred učiteljima Osnovne škole Rapska tijekom učiteljskog vijeća u prosincu 2022. gdje su predstavile nove alata te nove organizacijske mogućnosti.
Osim edukacija posjetile su i mnoge znamenitosti Amsterdama i okolice kao i brojne muzeje. Osim po znanju i ljepotama, Amsterdama ćemo se sjećati po međukulturalnoj razmjeni i pomicanju granica spoznavanja svijeta.
DUBLIN
Učiteljice Josipa i Ivana u sklopu projekta u veljači su putovale u Dublin na edukacije pod nazivima: Embracing Diversity, Preventing Bullying and Violence i The 4Cs: Creativity, Critical Thinking, Communication and Collaboration in Schools. Tjedan dana sudjelovale su na predavanjima na kojima su se upoznale s teorijom i raznim praktičnim aktivnostima koje se mogu primijeniti i u našoj školi.
Nakon predavanja posjetile su i najpoznatije dijelove Dublina te prekrasne irske klifove.
BERLIN
U sklopu Erasmus projekta koji je pokrenula naša škola „Online i offline – susret dvaju svjetova“, učiteljica Iva putovala je u Berlin na edukaciju Tablets and Smartphones: Using Mobile Devices as Educational Tools. Edukacija je trajala šest dana, a započela je upoznavanjem, odnosno igrom ledolomac. Tijekom edukacije, učiteljica je upoznala razne alate i aplikacije koje može koristiti u svakidašnjem radu. Neki od alata mogu poslužiti učiteljima kako bi nastavni sadržaj bolje približili učenicima na malo drugačiji i zanimljiv način, a neke alate učenici mogu sami koristiti.
Slobodno vrijeme učiteljica je iskoristila šetnjom i razgledavanjem predivnog Berlina. Posjetila je najpoznatije znamenitosti poput Brandenburških vrata, Checkpoint Charlie, katedrale, Berlinskog zida, Zoološkog vrta i mnogih drugih.
Sudjelovanje na edukaciji i posjet Berlinu opisuje kao jedno lijepo iskustvo.
BARCELONA
Bivša stručna suradnica psihologinja Margareta Kovač u okviru Erasmus+ projekta Osnovne škole Rapska provela je tjedan dana u Barceloni na edukaciji Stress Management and Recognition: Key Strategies for Teachers. Edukaciju je vodila psihologinja Marta Mandolini, a sudionicima je predstavila teorijske pristupe i alate za prepoznavanje simptoma prekomjernog stresa i sindroma sagorijevanja, kao i razne relaksacijske tehnike te metode adekvatnijeg suočavanja sa stresom za učitelje i učenike. Neke od njih Margareta je predstavila učiteljima Osnovne škole Rapska tijekom „Antistres radionice“ u prosincu, ali i drugih aktivnosti koje je uklopila u školski projekt „Adventski kalendar Rapske“ zajedno s ravnateljicom Dianom Dujmović, stručnim suradnicama pedagoginjom Lovorkom Jurić Komljenović i knjižničarkom Dorom Pervan te učiteljicama razredne nastave Josipom Hotovec i Adrianom Strmotić. Svi su učitelji imali prilike osjetiti dašak Barcelone i mobilnosti Erasmus+ u svrhu edukacije tijekom Učiteljskog vijeća u siječnju.